כך תבחרו חברת ניהול פרויקטים למיזם הנדל"ן הבא שלכם

כיזמי נדל"ן אתם בוודאי מודעים לחשיבות בבחירת חברות ניהול ופיקוח פרויקטים שילוו את המיזמים שלכם. חברות כאלו אמונות על הפרויקט מא' ועד ת', ידאגו לאינטרסים שלכם מול בעלי המקצוע האחרים, יזהו כשלים ויוודאו עמידה בלוחות הזמנים.

על אף תפקידן החשוב – ואפילו הקריטי – של חברות ניהול בפרויקטים קטנים כגדולים, חשוב לדעת כי מדובר על תחום פרוץ שאין עליו פיקוח במדינה. למעשה, כל אדם יכול להחליט שהוא מפקח בנייה מבלי שהוא צריך להחזיק בתעודה או הכשרה מסוימת.

לכן, כשאתם מגיעים לשלב הבחירה במנהל פרויקטים עליכם לתת את הדעת לארבעת הפרמטרים הבאים – אלו יסייעו לכם בבחירה נכונה שתוביל את הפרויקט שלכם להצלחה שאתם מצפים לה:

  • הכשרה
    ראשית, מומלץ לברר מהי ההכשרה של חברת הניהול, בדגש על העומד בראשה ועל המפקחים שהיא מעסיקה. בדיוק כמו שלא הייתם בוחרים אנשי מקצוע אחרים שאינם מחזיקים בהכשרה הראויה כך גם עליכם לפעול כשמדובר על פקחי בנייה. ההכשרה הבסיסית ביותר היא קורס בניהול ופיקוח פרויקטים, אך חלק ממנהלי הפרויקטים יחזיקו בתואר באדריכלות או בהנדסת בניין. זהו יתרון משמעותי שמראה לכם כי המפקח מחזיק בידע תיאורטי ופרקטי נרחב וכי השקיע שנים רבות בהקניית ידע זה. אם חברת הניהול שאתם שוקלים לבחור לא מעסיקה מפקחים בעלי הכשרה ראויה, זו בהחלט נורה אדומה.
  • ניסיון והתאמה לאופי הפרויקט
    יד ביד עם ההכשרה מגיע הניסיון, פרמטר קריטי בבחירה בחברת פרויקטים. אתם רוצים לבחור בחברת ניהול ופיקוח פרויקטים שמגיעה עם הניסיון המתאים, התואם למהות הפרויקט שעליו אתם עמלים. חשוב לבדוק האם החברה עסקה בפרויקטים הדומים בגודלם, במהותם ובאופיים לפרויקט שלכם, ותדע לענות על הצרכים הייחודיים של הפרויקט. אל תתלו רק במילים ריקות. בקשו לראות הוכחות לניסיון המדובר ואף גשו לראות פרויקטים קיימים.
  • המלצות מלקוחות קודמים
    גם אם התרשמתם מההכשרה ומהניסיון של חברת הניהול, מומלץ לבדוק המלצות. צרו קשר עם יזמי נדל"ן שעבדו בעבר עם חברת ניהול הפרויקטים בה אתם שוקלים להיעזר. שאלו שאלות הנוגעות לתהליך העבודה, לאיכותה וכן לשביעות רצונם הכללית מהעבודה עם מפקח הבנייה שהצמידו להם. חשוב לשאול גם בנוגע להתנהלות מול המפקח, זמינותו, התמודדות המפקח מול אירועים לא צפויים, עמידה בלוחות זמנים ותקציב.
  • שירות לקוחות וקשר אישי
    לא מעט פעמים כשאנחנו בוחרים באנשי מקצוע אנחנו מסתמכים על תחושת בטן, "כימיה" וכן על האווירה שמתקבלת כשאנחנו נמצאים בשיחה מול איש המקצוע. זה לא שונה כשמדובר על חברת ניהול פרויקטים. אתם תעבדו מול חברת הניהול ומול מפקח הבנייה באופן צמוד; לכן, אתם רוצים לבחור בחברה איתה מרגישים בנוח לנהל את התהליך המורכב והעדין של בניית בניין. אתם מחפשים חברת ניהול שאתם יכולים לסמוך עליה ולתת בה את אמונכם. בפגישות הראשונות במשרדי החברה, שימו לב שנוצר ביניכם קשר טוב. בדקו האם אנשי הקשר סבלניים, נעימים, משרים אווירה נינוחה ומקצועית ונותנים תחושת אמון. שאלו שאלות חשובות והתייחסו לאופי התשובות.

אמינות, ניסיון והכשרה – חברת קורות תשמח לעמוד לרשותכם

חברת קורות ניהול ופיקוח פרויקטים היא חברת בוטיק שמלווה פרויקטי נדל"ן כבר למעלה מעשרים שנה. החברה מלווה כל פרויקט מהשלבים הראשונים ועד מסירתו, ומעסיקה מהנדסים והנדסאים בעלי ניסיון. בראש החברה עומד יואב נוסבאום, מהנדס וקונסטרוקטור שהוביל בהצלחה מאות פרויקטים באדיבות, אמינות ומקצועיות אין קץ. אם אתם מחפשים אדם אמין שילווה את הפרויקטים השונים שלכם אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר.

דילוג לתוכן