לקראת פרויקט בניה חדש? כל הסיבות למה אתם צריכים להיעזר במפקח בנייה

עבודה על פרויקט בנייה חדש – בין אם מדובר על תמ"א, בניין משרדים, בנייה למגורים, מפעלים, שיפוץ וכדומה – היא עבודה מורכבת וקשה, שדורשת לא מעט זמן, ידע, תכנון מדויק, התנהלות מול אנשי מקצוע שונים ורבים וכמובן תקציב רב.

לרובינו אין את הידע או הניסיון המקצועי בהתנהלות מול פרויקט גדול שכזה, וכאן נכנס לתמונה מפקח הבנייה. מפקח הבנייה מתפקד כמעין מנהל פרויקטים, שמטרתו לשמור על האינטרסים שלכם, לוודא שדבר לא נופל בין הכיסאות, ואולי הכי חשוב – לעזור לכם לשמור על ראש שקט גם בלב התהליך המורכב.

5 יתרונות להיעזרות במפקח בנייה

אם אתם מתלבטים האם להסתייע במפקח בנייה, כדאי לקחת בחשבון את 5 הסיבות הבאות, שהופכות את המפקח לכמעט הכרחי בכל פרויקט שלוקח עצמו ברצינות:

  • ליווי מהשלב הראשון – מפקח בנייה הוא אדם שיכול ללוות אתכם כבר מהרגע הראשון. הוא יסייע בתכנון הפרויקט, קביעת תכנית העבודה וסידור פעולות הבנייה. הוא יסייע גם בכל מה שקשור להכנת תקציב מפורט, בהתאם לצרכים ולדרישות שלכם, ויוודא שאתם לא נכנסים לבור ללא תחתית. לבסוף, הוא ייתן את ידו גם בכל הנוגע לבחירת אנשי המקצוע הנכונים לפרויקט, לרבות אדריכלים, קבלנים וקבלני משנה. השוק מוצף באנשי מקצוע, בהזדמנויות מפתות וכן גם בעוקצים ומרמה; מפקח בנייה ידאג שלא תיפלו בפח, ושתיעזרו באנשי המקצוע המקצועיים ביותר כבר מהרגע הראשון.
  • פיקוח באופן שוטף על התנהלות הפרויקט – ניתן להסתכל על מפקח בנייה כאדם המנצח על הפרויקט. הוא ינהל את כל פעולות הבנייה, יהיה איש הקשר שלכם בכל שאלה, יתווך ביניכם לבין אנשי המקצוע ובין אנשי המקצוע לבין עצמם, וידאג שהכל מתקתק כמו שצריך. ויש הרבה דברים שצריכים לתקתק – בין אם עמידה בלוחות זמנים ובתקציב, בקרה על הקבלנים, ניהול יומן עבודה ופיקוח על העבודות, מפקח הבנייה הוא זה שיוודא שהכל פועל כסדרו, ויאפשר לכם להמשיך בשגרת חייכם ללא דאגות.
  • איכות העבודה והתאמה לתקנים – למפקח בניה יש גם תפקיד הנוגע לאיכות העבודה. סביר להניח שאין בידיכם ידע מקצועי – תיאורטי או פרקטי – הנוגע לבנייה מקצועית, בטיחותית ואיכותית, ואינכם יודעים מהם התקנים והאישורים הנדרשים. מפקח בנייה ישגיח בין היתר על איכות העבודה של הקבלן ושל בעלי המקצוע האחרים, וכן יעקוב אחר העבודות באתר הבנייה ויוודא שהן עומדות בכל התקנים והנהלים, וכן עונות על נהלי הבטיחות הקפדניים.
  • זיהוי ליקויים מראש – חלק מתפקידו של מפקח בנייה הוא לדאוג שהמבנה יעבור את הבדיקות השונות של מוסדות המדינה, בדגש על קבלת טופס 4, הטופס האחרון לפני אכלוס. מפקח בנייה מוודא מבעוד מועד שהמבנה יעבור בהצלחה את הביקורות השונות, וכן יזהה ליקויים או בעיות לפני שיהיה מאוחר מדי.
  • שמירה על האינטרסים שלכם – מפקח בנייה יוודא שכל האינטרסים שלכם נשמרים, שהמחירים שאתם משלמים הוגנים, ושבעלי המקצוע השונים מתואמים זה מול זה ועובדים בהרמוניה.

לקראת פרויקט חדש? מפקחי הבניה של חברת קורות ישמחו לעמוד לרשותכם


חברת קורות ניהול ופיקוח פרויקטים היא חברת בוטיק, שמתמחה בתכנון, ניהול ופיקוח של פרויקטים שונים ומגוונים בתחום הבנייה כבר למעלה מ-20 שנה. החברה יודעת לנהל ולפקח על כל פרויקט בתפירה אישית ולפי דרישות הלקוח, מהשלב הראשון של הפרויקט ועד מסירתו.

אם אתם עומדים לקראת פרויקט בנייה, אל תנסו לעשות הכל לבד – נשמח לעמוד לרשותכם.

דילוג לתוכן