תפקידה של חברת ניהול ופיקוח בפרויקטים של תמ"א 38

פרויקטים מסוג תמ"א 38 הפכו להיות מושא חלומם של בעלי דירות רבים שחולמים לשדרג את הדירה המיושנת שלהם, להעלות את ערכה וכמובן לשפר את איכות החיים. אם אתם עומדים לקראת תחילתו של פרויקט תמ"א 38 בבניין שלכם, זה הזמן להכיר את אחד ההיבטים החשובים ביותר בפרויקט: חברת ניהול ופיקוח פרויקטים.

מפקח בנייה הוא אחד מאנשי המקצוע המהותיים ביותר בפרויקט תמ"א 38. מפקח בנייה מקצועי יוודא שהפרויקט מתנהל בדיוק כפי שציפיתם, ידאג לאינטרסים שלכם מול ההבטחות השונות, יבדוק את החוזים השונים, יפקח שתהליכי הבניה מתבצעים כנדרש ויוודא שכל העבודות מתבצעות בזמן ולפי ההסכם החתום.

למפקח בנייה תפקידים מהותיים בפרויקט תמ"א 38 ובכל אחד משלבי הפרויקט

מרכז קבלנים ויועצים
חברת פיקוח פרויקטים תהיה שם בשבילכם כבר מהשלבים הראשונים ביותר של התמ"א – עוד טרם בחרתם קבלן. ברגע שקיבלתם את הסכמתם של כל בעלי הדירות, תוכלו לפנות לחברת פיקוח וניהול פרויקטים שתמצא את הקבלן המתאים ביותר לאופי הפרויקט. חברות פרויקטים מכירות היטב את הקבלנים השונים בשוק ותערוך עבורכם מכרז קבלנים.

תכנון ורישוי
לחברת ניהול פרויקטים תפקידים מהותיים גם בשלבי התכנון והרישוי. בשלבי התכנון תגיש החברה את תכניות היתר הבניה לעירייה בהתאם לתוכניות האדריכליות ,לדרישות ולחוקים העירוניים ולחוזה ולהתחייבויות היזם, כמו כן, היא תנהל את הליך קבלת היתר הבניה מול העירייה בהתאם לוועדות ועד קבלת טופס 4.

פיקוח ודיווח בעת הליכי הבניה
התפקיד הקריטי ביותר של מפקח בנייה בהליך תמ"א 38 הוא הפיקוח בשלב הביצוע. אחריותו להיות עם נוכח בשטח לאורך הפרויקט; הוא מנהל את התקדמות הבנייה ומוודא שההליכים מבוצעים בהתאם לתוכניות. הוא מוודא שהבנייה עומדת בלוחות הזמנים ולפי התכניות האדריכליות , מנהל יומן עבודה מסודר, מנהל יועצים, עורך פגישות שבועיות ומספק דיווחים בזמן אמת ובשקיפות.

כמו כן, תפקידו לספק דיווח שוטף ויומיומי ליזם בכל הליכי הבנייה, כולל עדכון יומיומי של דוחות הנשלחים לכל המעורבים. המפקח מספק נתונים חשובים אודות ההתקדמות וכן מודיע אם ישנה סטייה מלוחות הזמנים ומהתקציב (והאם היא מוצדקת, וכן כיצד להתמודד עמה).

בסיום הפרויקט
תפקידו של המפקח לא תם ברגע שפרויקט התמ"א הושלם. כשהקבלן מכריז על סיום הבניה, המפקח יבדוק את טיבה, ובמידה וימצא ליקויים או צורך בשיפורים והשלמות הוא ידרוש זאת מהקבלן וכן יפקח על ביצוע התיקונים. ברגע שהפרויקט התקבל באופן סופי, הוא גם יהיה נוכח במסירתו. לבסוף, חברת הפיקוח דואגת לתיקון הליקויים בפרויקט עד שנה לאחר סיומו.

אל תתפשרו והעסיקו חברת פיקוח פרויקטים לפרויקט התמ"א שלכם
תמ"א 38 הוא פרויקט מורכב ואתם שמים בידיים זרות את הנכס החשוב והיקר שלכם. היעזרות בחברת ניהול פרויקטים מבטיחה את השלמת הפרויקט בצורה המקצועית ביותר תוך עמידה בלוח הזמנים, זיהוי מכשולים מראש ושמירה על השקט הנפשי שלכם, בידיעה שיש אנשי מקצוע שכל מטרתם לוודא שהפרויקט מנוהל בצורה הטובה ביותר.

דילוג לתוכן